Frågor & svar

Vad erbjuder ni för betalningsalternativ?
Du kan välja att betala med:
- Kortbetalning (VISA och MasterCard - genom Klarna)
- Faktura (genom Klarna)
- Företagsfaktura (genom Klarna / Billie)
- Elektronisk faktura Peppol (maila oss så hjälper vi till med detta)
- Delbetala (genom Klarna)
- Klarna Direkt
- Swish

Är era priser angivna inklusive moms?
Ja, alla priser i webbutiken anges inklusive moms.

Hur lång leveranstid har ni?
Beställningar som läggs på vardagar innan 14.00 skickas i regel samma dag och når dig oftast nästkommande vardag. Det finns dock orter/öar som har lite långsammare postgång, men vi strävar efter att leverera inom 3 arbetsdagar.

Hur mycket kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 999 kr (annars 49 kr). Våra klockor kan levereras med DHL, Instabox, Budbee eller PostNord och vi erbjuder leverans till utlämningsställe, paketbox eller till dörren.

Levererar ni utanför Sverige?
Vi saknar idag möjlighet att leverera utanför Sveriges gränser.

Det följde inte med någon faktura i paketet?
Har du valt att betala med faktura så skickas denna separat via e-post från Klarna (kontrollera din skräppostmapp om du inte fått mailet). Skulle det vara några problem kan du alltid kontakta oss så ordnar vi en kopia till din e-post.

Kan jag få öppet köp på en vara?
Självklart, vi erbjuder 60 dagars öppet köp på alla våra varor.

Får jag ångra mitt köp?
Absolut, enligt svensk lag har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp. Men vi anser att detta är lite snålt så vi ger dig istället 60 dagars öppet köp. Du får returnera varan förutsatt att den är oanvänd och i samma skick som när den levererades (med originalemballage osv).
Observera att det är du som kund som bekostar returfrakten vid nyttjande av ångerrätten. Du kan välja att få en digital fraktsedel från oss till ett självkostnadspris, 80 kr. Kostnaden för returfrakten kan då dras från det återbetalningsbara beloppet.
Vid byte till annan vara så står vi för returfrakten.
Vill du utnyttja din ångerrätt skall du kontakta oss via vårt kontaktformulär för vidare vägledning.

Har jag någon garanti på klockan som jag köper hos er?
Ja, vi erbjuder 2 års garanti på alla våra klockor.

Är det säkert att handla av er?
Alla våra betaltjänster är certifierade och krypterade och de garanterar att dina kort- och personuppgifter aldrig sprids vidare.
Är du osäker kan du alltid välja att handla med faktura, då betalar du först när du fått varorna och är nöjd med köpet och inte i förskott.

Jag fick inget bekräftelsemail efter min order?
Detta kan bero på flera anledningar, här är de vanligaste:
- Du angav fel e-postadress vid beställningstillfället (maila oss så hjälper vi dig).
- Ditt e-postprogram har markerat vårt bekräftelsemail som skräppost (kolla i din skräppostkorg och avmarkera som skräppost).